Τρίτη, 29 Ιανουαρίου 2013

~ * Τι συμβολίζει το σήμα του αυτοκινήτου σας; * ~




Πώς επινοήθηκε αλήθεια, το άλογο της Ferrari, η τρίαινα της Maserati ή ο ταύρος της Lamborghini; Το click@Life «χαρτογραφεί» τα σήματα των αυτοκινήτων, που είναι ίσως τα πιο ποθητά εμβλήματα στον κόσμο!






Μερικά από αυτά, κάποιοι τα ονειρεύονται. Άλλοι τα κατέχουν ήδη… Αρκετά αποτελούν όχημα «σωτηρίας» για ολόκληρες οικογένειες τις ημέρες που τα μέσα μαζικής μεταφοράς νεκρώνουν αλλά και πηγή προβλημάτων όταν πρέπει να πληρώσουν τα δυσβάσταχτα τέλη κυκλοφορίας ή την «τσουχτερή» βενζίνη. Ωστόσο, το αυτοκίνητο ήταν, είναι και θα παραμείνει φετίχ. Όπως φετίχ αποτελούν πλέον και τα λαμπερά σήματα που κοσμούν τα καλογυαλισμένα καπό…Το click@Life παρουσιάζει σε δύο συνέχειες την προέλευση μερικών σημάτων από τα πιο αναγνωρίσιμα αυτοκίνητα του κόσμου.

Rolls-Royce

Το διπλό κεφαλαίο αγγλικό «R» μέσα στο πολυτελές ασημένιο πλαίσιο, αντιπροσωπεύει τα αρχικά των ονομάτων των συνιδρυτών της εταιρείας: του Τσαρλς Στιούαρτ Ρολς και του Φρέντερικ Χένρι Ρολς. Παράλληλα, η παρουσία της Έκστασης-του χαρακτηριστικού, ασημένιου, φτερωτού, μικρού αγάλματος που κοσμεί το καπό –μάλλον αναφέρεται στην έκσταση που βιώνει ο οδηγός μιας Rolls-Royce αλλά και σε αυτήν που νιώθει ο απλός περαστικός, βλέποντάς την να περνάει από μπροστά του…








Alfa Romeo

Το σύμβολο της «γρήγορης Ιταλίδας» είναι σχεδιασμένο από τον Romano Cattaneo και εμπνευσμένο από τον θυρεό της πόλης του Μιλάνου και από το οικόσημο της οικογένειας Βισκόντι, που κάποτε κυβερνούσε την πόλη.

Απεικονίζει έναν κόκκινο σταυρό, που συμβολίζει την Α’ Σταυροφορία, ενώ το φίδι, παραπέμπει σε μύθους της εποχής του 5ου αιώνα μ.Χ. Η εταιρεία ξεκίνησε το 1909 με το όνομα Societa Anonima Italiana Darracq (SAID). Ουσιαστικά όμως, δημιουργήθηκε το 1910 με το όνομα ALFA, από το ακρωνύμιο Anonima Lombarda Fabricca Automobili και όταν το 1915 αγοράστηκε από τον Ναπολιτάνο βιομήχανο Νικόλα Ρομέο, μετονομάστηκε σε ALFA ROMEO. Η λέξη Μιλάνο στο κάτω μέρος του σήματος αφαιρέθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’70, όταν άνοιξε το εργοστάσιο Pomigliano d’ Arco στη Νάπολη.







Chrysler

Μια κυκλική σφραγίδα και δύο ασημένια φτερά αποτελούν τον λογότυπο της Chrysler. Η σφραγίδα παραπέμπει στην αξιοπιστία, τη φερεγγυότητα και την υψηλή ποιότητα, ενώ τα ασημένια φτερά είναι εμπνευσμένα από τα σύμβολα των Βίκινγκς, τα φτερά του ταχύτατου θεού Ερμή και συμβολίζουν τη δίψα για εξερεύνηση και το πάθος για νέους δρόμους…






Toyota

Πριν καταπιαστεί με τα αυτοκίνητα, ο Κιιχίρο Τογιόντα κατασκεύαζε αργαλειούς! Το λογότυπο απαρτίζεται από τρεις γεωμετρικές ελλείψεις που σχηματίζουν το γράμμα «Τ», που συμβολίζουν τις επιθυμίες του πελάτη, το προϊόν και την υπόσχεση της εταιρείας για διαρκή ανάπτυξη.





Το 1910, ο William Durant, ένας επιτυχημένος αμερικανός κατασκευαστής, ζήτησε από τον Louis Chevrolet, οδηγό αγώνων, να τον βοηθήσει στην κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου. Στις 3 Νοεμβρίου του 1911, η Chevrolet Motor Car Company, πήρε σάρκα και οστά. Ο Durant, επέλεξε το όνομα του Chevrolet, αφενός επειδή το θεωρούσε πιο εύηχο από το δικό του και αφετέρου επειδή ήθελε να αξιοποιήσει την αναγνωρισιμότητα του διάσημου «πιλότου». Ο πολυτελής αλλά ελαφρά πλαγιαστός σταυρός αντικατοπτρίζει την πολυτέλεια και την αξιοπιστία των οχημάτων.







Rover

Rover, στα αγγλικά σημαίνει «ο περιπλανώμενος». Εμπνευσμένοι από την ονομασία της εταιρείας-που αρχικά κατασκεύαζε ποδήλατα (η λέξη «ποδήλατο» στα πολωνικά είναι «rower» και στα λευκορωσικά «rovar»)-οι σχεδιαστές αποφάσισαν να δημιουργήσουν έναν λογότυπο που θα απεικόνιζε την τάση για περιπέτεια και περιπλάνηση. Η ιδέα ήρθε από τους Βίκινγκς, γνωστούς για τις περιπλανήσεις τους ανά τον κόσμο και το ξύλινο καράβι τους.









Lexus

Η ονομασία προήρθε από την ένωση των λέξεων Luxury (πολυτέλεια) και Elegance (κομψότητα), αρχές που διέπουν τα στιβαρά αυτοκίνητα της Lexus. Όσο για τον λογότυπο; Ένα μεγάλο, εντυπωσιακό, λατινικό L, μέσα σε ένα πολυτελές, χρωμιωμένο πλαίσιο.






Jaguar

έμβλημα της Jaguar. Το όνομα Swallow Sidecar Company (SS), που είχε αρχικά η εταιρεία, δεν ήταν ιδιαίτερα εμπορικό (λόγω των γερμανικών SS) και έτσι ο ιδρυτής της, Γουίλιαμ Λάιονς, αμέσως μετά τον πόλεμο, αποφάσισε πως το διαφημιστικό του τμήμα θα έπρεπε να επινοήσει κάτι πολύ πιο επιθετικό. Τα δημιουργικά μυαλά συνδύασαν την αντοχή, την αξιοπιστία, τη δύναμη, την ορμή και την πολυτέλεια και έτσι προέκυψαν ο επιτιθέμενος ιαγουάρος και η νέα ονομασία της εταιρείας.








Citroen

Ο Γάλλος, Αντρέ Σιτροέν, συλλαμβάνει την ιδέα του διπλού «γωνακού» γραναζιού, που δεν φεύγει από την θέση του, και την κατοχυρώνει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Το 1919, στο πρώτο του αυτοκίνητο χρησιμοποιεί σαν σήμα την ανακάλυψή του αυτή. Τα χαρακτηριστικά διπλά βέλη, υποδηλώνουν την υψηλή τεχνολογία αλλά και τη δυναμική των οχημάτων της εταιρείας.








Audi

Τέσσερις ασημένιοι κύκλοι, ενωμένοι μεταξύ τους, αποτελούν το λογότυπο της Audi. Συμβολίζουν τις τέσσερις εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων από τη Σαξονία (Horch, Wanderer, DKW και Audi), οι οποίες κάτω από την πίεση των οικονομικών εξελίξεων της Γερμανίας, συγχωνεύθηκαν σε μία εταιρεία με τον τίτλο Auto-Union AG. Το Audi (που στα λατινικά σημαίνει «άκουσε») επικράτησε αργότερα, από τη λατινική μεταφορά του επωνύμου του ιδρυτή, August Horch.







Ferrari

Ένα μαύρο, ατίθασο άλογο στέκεται ανασηκωμένο στα δυο του πόδια μέσα σε ένα έντονο κίτρινο πλαίσιο: Το αγαπημένο «γούρι» του ικανότατου πιλότου του Α’ Παγκοσμίου πολέμου, Φραντζέσκο Μπαράκα, έμελλε να διακοσμήσει ένα από τα πλέον ποθητά αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο. Οι γονείς του το προσέφεραν στον Φεράρι, για να του φέρει γούρι στα αυτοκίνητα που επρόκειτο να λανσάρει. Το κίτρινο φόντο είναι το χρώμα της πόλης Μοντένα, όπου εδρεύει η Ferrari, ενώ στην κορυφή του σήματος απεικονίζεται και η ιταλική σημαία.









Saab

Ξεκίνησε την πορεία της ως κατασκευάστρια στρατιωτικών αεροπλάνων και το όνομά της προέκυψε από τις λέξεις Svenska Aeroplan SA (aktiebolaget). Το σήμα της αναπαριστά το μυθικό πουλί γρύφωνα, με κεφάλι λιονταριού και σχεδιάστηκε από τον Καρλ Φρέντικ Ρόιτερσβαρντ.

συνεχίζεται...

ΛΙΛΗ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ




http://www.clickatlife.gr/story.aspx?id=2278393




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου