Ένα
πραγματικά φαραωνικό έργο που θα ενώσει δύο ηπείρους (την Αμερική και την Ασία)
θα πάρει σύντομα σάρκα και οστά. Η πρώτη έμπνευση ανήκει στον μεγάλο Ρώσο
επιστήμονα, Ντμίτρι Μεντελέγεφ, χρονολογείται από τα τέλη του 19ου αιώνα και
αφορά στην κατασκευή μιας υποθαλάσσιας σήραγγας 150 χιλιομέτρων, η οποία θα
συνδέει την Αλάσκα με τη Σιβηρία.
Την
ιδέα είχε ακούσει τότε με πραγματικό ενδιαφέρον ο 16ος πρόεδρος των Ηνωμένων
Πολιτειών, Αβραάμ Λίνκολν, ωστόσο δεν ωρίμασε παρά μόλις το 2011, οπότε και
εγκρίθηκε η κατασκευή του έργου.
Το σχέδιο για την κατασκευή του μεγαλύτερου υποθαλάσσιου τούνελ του κόσμου ανακοίνωσε ο επικεφαλής των ρωσικών σιδηροδρόμων.
Ο Βλαντίμιρ Γιακούνιν έκανε γνωστό πριν από μερικές ημέρες ότι τα έργα για το πιο εντυπωσιακό έργο κατασκευαστικής μηχανικής θα ξεκινήσουν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Για την ολοκλήρωσή του θα χρειαστούν άλλα 15 χρόνια.
Το σχέδιο για την κατασκευή του μεγαλύτερου υποθαλάσσιου τούνελ του κόσμου ανακοίνωσε ο επικεφαλής των ρωσικών σιδηροδρόμων.
Ο Βλαντίμιρ Γιακούνιν έκανε γνωστό πριν από μερικές ημέρες ότι τα έργα για το πιο εντυπωσιακό έργο κατασκευαστικής μηχανικής θα ξεκινήσουν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Για την ολοκλήρωσή του θα χρειαστούν άλλα 15 χρόνια.
Υπολογίζεται
ότι το 2030 θα μπορεί να διασχίσει τα θαλάσσια σύνορα που χωρίζουν τις δύο
ηπείρους όχι από τα παγωμένα νερά της Αρκτικής, αλλά καθισμένος μέσα σε ένα
υπερσύγχρονο τρένο ή ακόμη και στο αυτοκίνητό του.
Το σχέδιο ονομάζεται «World Link» και πρόκειται για ένα δίκτυο σιδηροδρομικών γραμμών που θα ανεβαίνει από την Κωνσταντινούπολη, θα περνά από τη Βαρσοβία και μέσω του Υπερσιβηρικού Σιδηροδρόμου θα φθάνει στο άκρο της Σιβηρίας.
Στο χωριό Ουέλεν η σιδηροδρομική γραμμή θα «βυθίζεται» σε 50 μέτρα βάθος, θα διασχίζει τον Βερίγγειο Πορθμό και θα αναδύεται στην άλλη πλευρά, στο Ακρωτήριο του Πρίγκιπα της Ουαλίας στην Αλάσκα. Η Ρωσική Ομοσπονδία και οι Ηνωμένες Πολιτείες θα ενωθούν με ένα υποθαλάσσιο τούνελ, δύο φορές μεγαλύτερο από το τούνελ της Μάγχης που συνδέει τη Γαλλία με τη Βρετανία.
Το σχέδιο ονομάζεται «World Link» και πρόκειται για ένα δίκτυο σιδηροδρομικών γραμμών που θα ανεβαίνει από την Κωνσταντινούπολη, θα περνά από τη Βαρσοβία και μέσω του Υπερσιβηρικού Σιδηροδρόμου θα φθάνει στο άκρο της Σιβηρίας.
Στο χωριό Ουέλεν η σιδηροδρομική γραμμή θα «βυθίζεται» σε 50 μέτρα βάθος, θα διασχίζει τον Βερίγγειο Πορθμό και θα αναδύεται στην άλλη πλευρά, στο Ακρωτήριο του Πρίγκιπα της Ουαλίας στην Αλάσκα. Η Ρωσική Ομοσπονδία και οι Ηνωμένες Πολιτείες θα ενωθούν με ένα υποθαλάσσιο τούνελ, δύο φορές μεγαλύτερο από το τούνελ της Μάγχης που συνδέει τη Γαλλία με τη Βρετανία.
Η
διάμετρος της σήραγγας θα φθάνει στα 100 μέτρα. Εκεί θα φιλοξενείται - εκτός
από τη σιδηροδρομική γραμμή - και ένας αυτοκινητόδρομος διπλής κατεύθυνσης για
αυτοκίνητα και φορτηγά, ενώ θα περνάει και ένας αγωγός που θα μεταφέρει το
πετρέλαιο της Σιβηρίας, αλλά κι ένας αγωγός φυσικού αερίου για να
τροφοδοτούνται 48 Πολιτείες της Βόρειας Αμερικής.
Σημαντική θα είναι και η επίδραση του έργου στον τομέα του εμπορίου. Οι ειδικοί υπολογίζουν ότι από το τούνελ στον Βερίγγειο θα περνούν τουλάχιστον 100 εκατομμύρια τόνοι προϊόντα ετησίως, χωρίς να χρειάζονται πια αεροπλάνα και βαπόρια που κάνουν σήμερα την ίδια δουλειά.
Τα 6.000 χιλιόμετρα αυτού του δρόμου βρίσκονται επί ρωσικού εδάφους και άλλα 2.000 επί αμερικανικού.
Το συνολικό μήκος του δικτύου θα φθάνει στα 150.000 χιλιόμετρα, κάνοντας τον πλανήτη να φαίνεται ακόμη πιο μικρός. Το κόστος θα φθάσει στο αστρονομικό ποσό των 65 δισ. δολαρίων - τρεις φορές το ακαθάριστο εθνικό προϊόν της Αλβανίας. Αλλά το ποσό δεν φαίνεται να φοβίζει τα 34 κράτη που εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους, με πρώτη και καλύτερη την Κίνα.
Για τη Ρωσία η ένωση αυτή έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό. Ο τσάρος Αλέξανδρος είχε πουλήσει την Αλάσκα στις ΗΠΑ αντί 7,2 δισ. δολαρίων - δηλαδή 5 δολάρια το τετραγωνικό χιλιόμετρο.
Σημαντική θα είναι και η επίδραση του έργου στον τομέα του εμπορίου. Οι ειδικοί υπολογίζουν ότι από το τούνελ στον Βερίγγειο θα περνούν τουλάχιστον 100 εκατομμύρια τόνοι προϊόντα ετησίως, χωρίς να χρειάζονται πια αεροπλάνα και βαπόρια που κάνουν σήμερα την ίδια δουλειά.
Τα 6.000 χιλιόμετρα αυτού του δρόμου βρίσκονται επί ρωσικού εδάφους και άλλα 2.000 επί αμερικανικού.
Το συνολικό μήκος του δικτύου θα φθάνει στα 150.000 χιλιόμετρα, κάνοντας τον πλανήτη να φαίνεται ακόμη πιο μικρός. Το κόστος θα φθάσει στο αστρονομικό ποσό των 65 δισ. δολαρίων - τρεις φορές το ακαθάριστο εθνικό προϊόν της Αλβανίας. Αλλά το ποσό δεν φαίνεται να φοβίζει τα 34 κράτη που εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους, με πρώτη και καλύτερη την Κίνα.
Για τη Ρωσία η ένωση αυτή έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό. Ο τσάρος Αλέξανδρος είχε πουλήσει την Αλάσκα στις ΗΠΑ αντί 7,2 δισ. δολαρίων - δηλαδή 5 δολάρια το τετραγωνικό χιλιόμετρο.
http://www.zougla.gr/kosmos/article/taksidi-kato-apo-tous-pagous
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου