Από το ∆ιάστηµα στα µουσεία
∆ιήρκεσε τριάντα χρόνια, σηµαδεύτηκε από δύο τραγωδίες – τις καταστροφές του «Challenger» καιτου «Columbia» που κόστισαν τη ζωή σε 14 αστροναύτες – και τώρα τελειώνει αφήνοντας πίσω σύγχυση για τοµέλλον.
Η εποχή των διαστηµικώνλεωφορείων φτάνει στις τελευταίεςπράξεις της: Το «Discovery», το παλαιότερο από τα τρίαεναποµείναντα διαστηµόπλοια, αυτό που πετάει από το 1984 καιπου το 1990 έθεσε σε τροχιά το γιγάντιοτηλεσκόπιο Hubble, απογειώθηκε τα χαράµατα της περασµένης Παρασκευής 25 Φεβρουαρίου από το Ακρωτήριο Κανάβεραλ για την 39ηκαι τελευταία πτήση του.
Στις 19 Απριλίου είναι η σειράτου «Endeavour» που θα απογειωθεί µε κυβερνήτη τον Μαρκ Κέλι, τον σύζυγο της Γκάµπριελ Γκίφορντς, της βουλευτού των ∆ηµοκρατικών που τραυµατίστηκε στις αρχές Ιανουαρίου στην Τουσόν από έναν παράφρονα. Στις 28 Ιουνίουθα αναχωρήσει για την τελευταία πτήση του και το «Atlantis». Θα µεταφέρει µια άκατο που θα προστεθεί στονδιεθνή διαστηµικό σταθµό και θαφέρει πίσω στη Γηµια αντλία αµµωνίας που χάλασε. Μετά θαπέσει η αυλαία: τα τρία διαστηµικά λεωφορεία θα πάρουν τον δρόµο για ισάριθµα µουσεία.
Το 2011 είναι η χρονιά του αποχαιρετισµού στα διαστηµικά λεωφορεία, το τέλος της εποχής τους. Ο κόσµος αποχαιρετά το µοναδικό αµερικανικό όχηµα που είναι σε θέση να βάλει αστροναύτες σε τροχιά γύρω από τη Γη. Από το δεύτερο φετινό εξάµηνο και µετά, η NASA θα πρέπει να ζητάει από τους Ρώσους να φιλοξενούν τους αστροναύτες της (µε πανάκριβο αντίτιµο) στους δικούς τους Σογιούζ. Για πόσο; Ουδείς γνωρίζει.
Το αµερικανικό πρόγραµµα για την επιστροφή του ανθρώπου στη Σελήνη µαταιώθηκε από τον Λευκό Οίκο και το Κογκρέσο εξαιτίας του υπερβολικού κόστους του.
Η νέα αποστολή της NASA θα είναι να προετοιµάσει την πτήση προς τον Αρη, αλλά και γι’ αυτό λείπουν τα χρήµατα. Σύµφωνα µε τα σχέδια του Οµπάµα, οι ιδιώτες είναι αυτοί που θα κατασκευάσουν τα νέα διαστηµόπλοια που θα κάνουν δροµολόγια µέχρι τον διαστηµικό σταθµό. Ηδη εταιρείες όπως η Boeing και η Alliant Techsystems έχουν προτείνει και πειραµατίζονταιµε λύσεις για τη µεταφορά µεγάλων φορτίων στο ∆ιάστηµα, αλλά µόνο η SpaceX του Ιλον Μασκ έστειλε σε τροχιά και επανέφερε στην ατµόσφαιρα ένα πραγµατικό διαστηµόπλοιο,έστω και µη επανδρωµένο – προς το παρόν –και χωρίς τους απαραίτητους µηχανισµούς ασφαλείας.Ο Μασκ εξήγησε πρόσφατα στην ιταλική «Κοριέρε» πως αν είχε συµβόλαιο µε τη NASA, θα χρειαζόταν τουλάχιστον τρία χρόνια για να λειτουργήσει µε ασφάλεια το διαστηµόπλοιο αυτό, που φέρει την ονοµασία «Dragon». Με άλλα λόγια, το κενό που απειλεί την αµερικανική υπεροχή στο ∆ιάστηµα θα διαρκέσει τουλάχιστον έως τα τέλη του 2016.
Η ΑΠΟΣΥΡΣΗ των διαστηµικών λεωφορείων γίνεται από πολλούς δεκτή µε ανακούφιση. «Αλλη µια άχρηστη σπατάλη δηµόσιου χρήµατος», έγραψαν πολλοί ιστότοποι για το τελευταίο ταξίδι του «Discovery».
Κάποιοι συνέστησαν στους επικεφαλής της NASA «να πάνενα πουλήσουν µεταχειρισµένα αυτοκίνητα» και µερικοί προέβλεψαν ότιτο µέλλον ανήκει στην Κίνα: «Θα γίνει πρωταγωνίστρια στο ∆ιάστηµα, ενώ η αµερικανική διαστηµική υπηρεσία θα κάνει αυτό που έκαναν άλλοτε οι Κινέζοι: πυροτεχνήµατα».
Η εποχή των διαστηµικώνλεωφορείων φτάνει στις τελευταίεςπράξεις της: Το «Discovery», το παλαιότερο από τα τρίαεναποµείναντα διαστηµόπλοια, αυτό που πετάει από το 1984 καιπου το 1990 έθεσε σε τροχιά το γιγάντιοτηλεσκόπιο Hubble, απογειώθηκε τα χαράµατα της περασµένης Παρασκευής 25 Φεβρουαρίου από το Ακρωτήριο Κανάβεραλ για την 39ηκαι τελευταία πτήση του.
Στις 19 Απριλίου είναι η σειράτου «Endeavour» που θα απογειωθεί µε κυβερνήτη τον Μαρκ Κέλι, τον σύζυγο της Γκάµπριελ Γκίφορντς, της βουλευτού των ∆ηµοκρατικών που τραυµατίστηκε στις αρχές Ιανουαρίου στην Τουσόν από έναν παράφρονα. Στις 28 Ιουνίουθα αναχωρήσει για την τελευταία πτήση του και το «Atlantis». Θα µεταφέρει µια άκατο που θα προστεθεί στονδιεθνή διαστηµικό σταθµό και θαφέρει πίσω στη Γηµια αντλία αµµωνίας που χάλασε. Μετά θαπέσει η αυλαία: τα τρία διαστηµικά λεωφορεία θα πάρουν τον δρόµο για ισάριθµα µουσεία.
Το 2011 είναι η χρονιά του αποχαιρετισµού στα διαστηµικά λεωφορεία, το τέλος της εποχής τους. Ο κόσµος αποχαιρετά το µοναδικό αµερικανικό όχηµα που είναι σε θέση να βάλει αστροναύτες σε τροχιά γύρω από τη Γη. Από το δεύτερο φετινό εξάµηνο και µετά, η NASA θα πρέπει να ζητάει από τους Ρώσους να φιλοξενούν τους αστροναύτες της (µε πανάκριβο αντίτιµο) στους δικούς τους Σογιούζ. Για πόσο; Ουδείς γνωρίζει.
Το αµερικανικό πρόγραµµα για την επιστροφή του ανθρώπου στη Σελήνη µαταιώθηκε από τον Λευκό Οίκο και το Κογκρέσο εξαιτίας του υπερβολικού κόστους του.
Η νέα αποστολή της NASA θα είναι να προετοιµάσει την πτήση προς τον Αρη, αλλά και γι’ αυτό λείπουν τα χρήµατα. Σύµφωνα µε τα σχέδια του Οµπάµα, οι ιδιώτες είναι αυτοί που θα κατασκευάσουν τα νέα διαστηµόπλοια που θα κάνουν δροµολόγια µέχρι τον διαστηµικό σταθµό. Ηδη εταιρείες όπως η Boeing και η Alliant Techsystems έχουν προτείνει και πειραµατίζονταιµε λύσεις για τη µεταφορά µεγάλων φορτίων στο ∆ιάστηµα, αλλά µόνο η SpaceX του Ιλον Μασκ έστειλε σε τροχιά και επανέφερε στην ατµόσφαιρα ένα πραγµατικό διαστηµόπλοιο,έστω και µη επανδρωµένο – προς το παρόν –και χωρίς τους απαραίτητους µηχανισµούς ασφαλείας.Ο Μασκ εξήγησε πρόσφατα στην ιταλική «Κοριέρε» πως αν είχε συµβόλαιο µε τη NASA, θα χρειαζόταν τουλάχιστον τρία χρόνια για να λειτουργήσει µε ασφάλεια το διαστηµόπλοιο αυτό, που φέρει την ονοµασία «Dragon». Με άλλα λόγια, το κενό που απειλεί την αµερικανική υπεροχή στο ∆ιάστηµα θα διαρκέσει τουλάχιστον έως τα τέλη του 2016.
Η ΑΠΟΣΥΡΣΗ των διαστηµικών λεωφορείων γίνεται από πολλούς δεκτή µε ανακούφιση. «Αλλη µια άχρηστη σπατάλη δηµόσιου χρήµατος», έγραψαν πολλοί ιστότοποι για το τελευταίο ταξίδι του «Discovery».
Κάποιοι συνέστησαν στους επικεφαλής της NASA «να πάνενα πουλήσουν µεταχειρισµένα αυτοκίνητα» και µερικοί προέβλεψαν ότιτο µέλλον ανήκει στην Κίνα: «Θα γίνει πρωταγωνίστρια στο ∆ιάστηµα, ενώ η αµερικανική διαστηµική υπηρεσία θα κάνει αυτό που έκαναν άλλοτε οι Κινέζοι: πυροτεχνήµατα».
tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου