Από την απαρχή της δημιουργίας του κόσμου , ο άνθρωπος ένοιωσε την ανάγκη για επικοινωνία...... μια επικοινωνία οποιασδήποτε μορφής κι αν ήταν αυτή........Τότε που οι άνθρωποι δεν ήξεραν να μιλάνε και κάθε τι άγνωστο σε εκείνους τους προκαλούσε φόβο και προσπαθούσαν να το καταλάβουν.........
Έτσι λοιπόν οι βραχογραφίες είναι οι πρώτες προσπάθειες που έκαναν.......εκείνες στα Πυρηναία ( Γαλία , Ισπανία ) ....είναι από ότι οι επιστήμονες έχουν ανακαλύψει γύρω στα 35.000 έτη, ενώ εκείνες που έχουν βρεθεί στην Ελλάδα είναι κατά πολλους εκατοντάδων χιλιάδων ετών......ίσως και πιο παλιές ακόμα...πιο ασαφής.......αλλά αυτό είναι που μαρτυρεί την παλαιότητά τους.......
( www.koutouzis.gr)
Οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν τις φρυκτωρίες για να μπορούν να επικοινωνούν σε μακρινές αποστάσεις ή άλλαζαν το χρώμμα στα πανιά των πλοίων τους.........Οι Ιθαγενείς στην ζούγλα χρησιμοποιούσαν τα τύμπανα , ενω οι Ινδιάνοι της Αμερικής τα σήματα καπνού........
Κατά την προϊστορική περίοδο, στα μέσα της εποχής του Χαλκού, χρησιμοποιείται στην Κρήτη η πρώτη γραφή που εντοπίζεται στον Ελλαδικό χώρο...... η μινωϊκή ιερογλυφική γραφή.......
Ακολουθεί η Γραμμική Α, η οποία και θεωρήται η εξέληξη της ιερογλυφικής............και αργοτερα η Γραμμική Β....
( wikipedia.org )
Έχουμε και την επιγραφή ή πινακίδα του Δισπυλιού η οποία χρονολογήται πως είναι γύρω 7.250 ετών............
Αρχικά η γραφή γινόταν πάνω σε πήλινες επιφάνειες ή πέτρινες....... ενώ στην αρχαία Αίγυπτο είχαν τους πάπυρους , φτιαγμένους από τα καλάμια του φυτού..........στην αρχαία Ελλάδαείχαν πινακίδες από ξύλο αλειμένες με κερί.....ενώ στην Πέργαμο χρησιμοποιούσαν τις περγαμινες οι οποίες ήταν φτιαγμένες από λέπτό δέρμα αρνιού ή κατσικιού............
Ετσι φτάσαμε στο σήμερα ........στο τώρα........και στα μέσα επικοινωνίας που συνεχώς αυξάνονται.....τηλεφωνία.....τηλεόραση .....ραδιόφωνο......υπολογιστές.....δύκτια..............και στο σχέδιο.....
και έχουμε................
Η έναρξη του βιομηχανικού σχεδίου
Αργά - αιώνας Ευρώπη θορίου 19, ειδικά στο Ηνωμένο Βασίλειο, η μετακίνηση άρχισε χωρίζω το γραφικό σχέδιο από τη λεπτή τέχνη. Piet Mondrian είναι γνωστός ως πατέρας του γραφικού σχεδίου. Ήταν λεπτός καλλιτέχνης, αλλά η χρήση πλεγμάτων του ενέπνευσε το σύγχρονο σύστημα πλέγματος που χρησιμοποιήθηκε σήμερα στη διαφήμιση, την τυπωμένη ύλη και το σχεδιάγραμμα Ιστού. [5]
1849, Henry Cole έγινε επάνω των σημαντικότερων δυνάμεων στην εκπαίδευση σχεδίου στη Μεγάλη Βρετανία, που ενημερώνει την κυβέρνηση για το σημαντικό του σχεδίου σε δικοί του Περιοδικό του σχεδίου και των κατασκευών. Οργάνωσε Μεγάλη έκθεση σαν εορτασμό της σύγχρονης βιομηχανικής τεχνολογίας και του βικτοριανού σχεδίου.
Από 1892 1896 William Morris«Ο Τύπος Kelmscott δημόσιευσε τα βιβλία που είναι μερικά από το σημαντικότερο των γραφικών προϊόντων σχεδίου Μετακίνηση τεχνών και τεχνών, και καμένος μια πολύ προσοδοφόρα επιχείρηση της δημιουργίας των βιβλίων του μεγάλου υφολογικού καθαρισμού και της πώλησης τους στον πλούσιο για ένα ασφάλιστρο. Το Morris απέδειξε ότι μια αγορά υπεάρξε για τις εργασίες του γραφικού σχεδίου στο δικαίωμά τους και βοήθησε να καινοτομήσει το χωρισμό του σχεδίου από την παραγωγή και από τη λεπτή τέχνη. Η εργασία του Τύπου Kelmscott χαρακτηρίζεται από την ιδεοληψία της με τις ιστορικές μορφές. Αυτός ο συντηρητισμός ήταν, εντούτοις, σημαντικός όπως ανήλθε σε πρώτη σημαντική αντίδραση στην πολυδιατηρημένη κατάσταση του γραφικού σχεδίου δέκατος-αιώνα. Εργασία Morris, μαζί με το υπόλοιπο Ιδιωτικός Τύπος η μετακίνηση, επηρέασε άμεσα Τέχνη Nouveau και είναι έμμεσα αρμόδιος για τις εξελίξεις του εικοστού νωρίς στο γραφικό σχέδιο αιώνα γενικά.
Σχέδιο του εικοστού αιώνα
Το γραφικό σχέδιο όρου πλάθηκε αρχικά κοντά William Addison Dwiggins, ένας αμερικανικός σχεδιαστής βιβλίων στον πρόωρο - αιώνας θορίου 20.
Το σύστημα σηματοδότησης Λονδίνο υπόγεια είναι ένας κλασικός[παραπομπή που απαιτείται] από τη σύγχρονη εποχή και χρησιμοποιημένος μια πηγή που σχεδιάζεται από το Edward Johnston μέσα 1916.
η δεκαετία του '20, Σοβιετικός κονστρουκτιβισμός εφαρμοσμένη «διανοητική παραγωγή» στις διαφορετικές σφαίρες της παραγωγής. Η μετακίνηση είδε την ατομικιστική τέχνη όπως άχρηστη στην επαναστατική Ρωσία και κινήθηκε έτσι προς τη δημιουργία των αντικειμένων για χρηστικούς λόγους. Σχεδίασαν τα κτήρια, τα σύνολα θεάτρων, τις αφίσες, τα υφάσματα, τον ιματισμό, τα έπιπλα, τα λογότυπα, τις επιλογές, κ.λπ.[παραπομπή που απαιτείται]
Tschichold του Ιαν. κωδικοποίησε τις αρχές της σύγχρονης τυπογραφίας σε δικοί του 1928 βιβλίο, Νέα τυπογραφία. Αποκήρυξε αργότερα τη φιλοσοφία που πάντρεψε σε αυτό το βιβλίο ως φασιστικός, αλλά παρέμεινε πολύ επιδρόν.[παραπομπή που απαιτείται] Tschichold, Bauhaus typographers όπως Herbert Bayer και Laszlo Moholy-Nagy, και EL Lissitzky είναι οι πατέρες του γραφικού σχεδίου[παραπομπή που απαιτείται] δεδομένου ότι τον ξέρουμε σήμερα. Καινοτόμησαν τις τεχνικές παραγωγής και τις υφολογικές συσκευές που χρησιμοποιήθηκαν καθ' όλη τη διάρκεια του εικοστού αιώνα. Τα επόμενα έτη είδαν το γραφικό σχέδιο στη σύγχρονες αποδοχή και την εφαρμογή κέρδους ύφους διαδεδομένες.[8] Ένας βουίζοντας μετα-παγκόσμιος πόλεμος ΙΙ αμερικανική οικονομία καθιέρωσε μια μεγαλύτερη ανάγκη για το γραφικό σχέδιο, κυρίως που διαφημίζει και που συσκευάζει. Η αποδημία του Γερμανού Bauhaus το σχολείο του σχεδίου στο Σικάγο το 1937 έφερε έναν «παραγμένο μαζικά» μινιμαλισμό στην Αμερική να προκαλέσει μια άγρια πυρκαγιά της «σύγχρονων» αρχιτεκτονικής και του σχεδίου. Τα ξεχωριστά ονόματα mid-century στο σύγχρονο σχέδιο περιλαμβάνουν Adrian Frutiger, σχεδιαστής χαρακτήρες Univers και Frutiger; Paul Rand, το οποίο, από την πρόσφατη δεκαετία του '30 μέχρι το θάνατό του το 1996, πήρε τις αρχές του Bauhaus και τις εφάρμοσε στο δημοφιλές σχέδιο διαφήμισης και λογότυπων, που βοηθά να δημιουργήσει μια μεμονωμένα αμερικανική προσέγγιση στον ευρωπαϊκό μινιμαλισμό γίνοντας ένας από τους κύριους πρωτοπόρους του υποσυνόλου του γραφικού σχεδίου γνωστού όπως εταιρική ταυτότητα; και Josef Müller-Brockmann, το οποίο σχεδίασε τις αφίσες κατά τρόπο αυστηρό όμως προσιτό χαρακτηριστικό η δεκαετία του '50 και η δεκαετία του '60.
( http://www.worldlingo.com ) .........
Ναι έχουμε.........τη χρησιμότητα της γραφής και του σχεδίου σαν μέσο αναφοράς και επικοινωνίας............αρκεί να μπορέσουμε να το χειριστούμε καλά............
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου