ΚΑΡΚΙΝΟΣ
Οι περισσότεροι ίσως να μην θεωρούν τον Καρκίνο σαν ένα ζώδιο με αρχηγικές τάσεις αλλά αν σκεφτεί κανείς τη συνήθη συσχέτιση του ζωδίου με την μητρότητα (Κυβερνήτης του ζωδίου η Σελήνη) τότε είναι εμφανέστερο το πρίσμα κάτω από το οποίο μπορεί να γίνει αυτή. Άλλωστε είναι η μητέρα η οποία συνήθως καθοδηγεί τα παιδιά από την παιδική ηλικία στην ενήλικη ζωή.
Στην ελληνική μυθολογία ο Καρκίνος σχετίζεται με την μητρική θεότητα, την Ήρα. Ο συσχετισμός προέρχεται από τον δεύτερο άθλο του Ηρακλή, την εξόντωση της Λερναίας Ύδρας. Ενώ λοιπόν αυτή η μάχη λάμβανε χώρα, η Ήρα έστειλε έναν τέρας σε μορφή Κάβουρα το οποίο, ενώ ο Ηρακλής ήταν απορροφημένος στη μάχη, τον δάγκωσε στο πόδι με τις δαγκάνες του. Στη συνέχεια ο Ηρακλής το εξόντωσε χτυπώντας το μέχρι θανάτου. Η Ήρα σύμφωνα με το μύθο έμεινε απόλυτα ευχαριστημένη από την προσπάθεια του τέρατος που το έκανε αστερισμό σε σχήμα κάβουρα στο ζωδιακό, χαρίζοντας του αιώνια αναγνώριση.
Αν αναλυθεί ο μύθος σε μεγαλύτερο βάθος (όπως αναφέρεται κυρίως στο βιβλίο της Liz Green: The Astrology of Fate, Weiser Books, 1985), το μίσος της Ήρας απέναντι στον Ηρακλή στηρίζεται στο γεγονός ότι είναι παράνομος γιος του Δία αλλά ταυτόχρονα και ο ήρωας που αμφισβητεί τη μητριαρχική της κυριαρχία. Για πολλούς Καρκίνους το να απελευθερωθούν από την δύναμη και την επιρροή της «Μητέρας» (σε κάθε έκφανση και με κάθε έννοια) είναι πιθανόν ένα δύσκολο και σημαντικό θέμα στην διαμόρφωση του εγώ.
Ένα ακόμη μυθικό πρόσωπο που συνδέεται συχνά με το ζώδιο του Καρκίνου είναι η θαλάσσια θεότητα Θέτις, η οποία συχνά συνδέεται με την ίδια την υδάτινη φύση της θάλασσας συμβολίζοντας το θαλασσινό νερό. Το γεγονός ότι η Θέτις ή θάλασσα είναι άλλοτε κυματώδης και άλλοτε ήρεμη, αλλού ρηχή και αλλού βαθιά εξηγεί συμβολικά την μεταβλητότητα που εμφανίζουν πολλοί Καρκίνοι στο βάθος και την διακύμανση των συναισθημάτων.
Επιστρέφοντας στο μύθο, σύμφωνα με μια προφητεία όλα τα αρσενικά παιδιά της θα γίνονταν πάντα σπουδαιότερα από τον πατέρα τους και γι' αυτό το λόγο ζευγάρωνε μόνο με θνητούς και όχι με θεότητες. Ο συμβολισμός που γίνεται στο σημείο αυτό αφορά στη δημιουργικότητα του Καρκίνου, η οποία πιθανόν να εκφράζεται καλύτερα μέσα από πρακτικά ανθρώπινα κανάλια.
Εντέλει η Θέτις παντρεύτηκε ένα θνητό, τον Πελέα και έκανε 7 γιους. Επειδή δεν μπορούσε να αντέξει στην ιδέα ότι γεννήθηκαν όλοι θνητοί και κάποια μέρα θα πέθαιναν, κατάφερε να παγιδεύσει έξι από τους επτά και να κάψει την θνητή τους σάρκα ώστε να ανέλθουν στον Όλυμπο και να πάρουν τη θέση τους ανάμεσα στους θεούς. Ο έβδομος γιος που σώθηκε ήταν ο μυθικός ήρωας Αχιλλέας. Είναι γνωστή η προφητεία που δόθηκε στον Αχιλλέα, η οποία ανέφερε πως είτε θα πεθάνει νέος και μέσα σε δόξα, ή θα ζήσει μια μεγάλη αλλά συνηθισμένη ζωή στο σπίτι του. Η Θέτις φυσικά προτιμούσε την δεύτερη περίπτωση αλλά ο Αχιλλέας διάλεξε την πρώτη.
Συμβολικά οι Καρκίνοι που διαλέγουν την πρώτη επιλογή, δηλαδή να ελευθερωθούν από τις επιλογές της «μητρικής φιγούρας» πιθανόν να πρέπει να πεθάνουν σε άλλα επίπεδα για να το καταφέρουν αυτό. Αυτή η προσπάθεια, που για τους ίδιους φαντάζει τεράστια, είναι ίσως εκείνη που θα απελευθερώσει την πλήρη δυναμική τους. Αντίθετα, εκείνοι που επιλέγουν την ασφαλή πορεία πρέπει συχνά να θυσιάσουν τη δική τους δυναμική ώστε να εξευμενίζουν και να ευχαριστούν τη «μητέρα». Η απελευθέρωση από το μητρικό έλεγχο σε κάθε επίπεδο είναι ένα θέμα που εμφανίζεται συχνά και συνεχώς στη ζωή αρκετών Καρκίνων.
Μέσα από τον μύθο της Θέτις διακρίνουμε ακόμη την ασφάλεια με την οποία θέλουν να περικλείουν τους κοντινούς τους ανθρώπους οι Καρκίνοι. Η Θέτις από την υπερβολική αγάπη που έχει στα παιδιά της δεν αντέχει την ιδέα ότι μπορεί να τα χάσει, γι' αυτό τα καίει η ίδια για να ανέλθουν στη θεϊκή υπόσταση. Με άλλα λόγια, η ασφάλεια που μπορεί να παρέχει ο Καρκίνος τοποθετώντας τους αγαπημένους «μέσα στο καβούκι του» μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε φυλακή. Ίσως θα ήταν προτιμότερο για τους Καρκίνους να αφήσουν την οικογένεια τους να αλληλεπιδρά με τον κόσμο αλλά να αλληλεπιδράσουν και οι ίδιοι ταυτόχρονα, ώστε να εκτιμήσουν καλύτερα που ανήκουν και να απελευθερώσουν την προσωπικότητά τους.
ΛΕΩΝ
Όπως είναι γνωστό το ζώδιο του Λέων συνδέεται με την αρσενική ενέργεια και το πρόσωπο του πατέρα. Δεν αποτελεί λοιπόν έκπληξη το γεγονός ότι η πατρική φιγούρα στους μύθους πιθανόν να σχετίζεται με τα αρχετυπικά χαρακτηριστικά του ζωδίου. Επίσης στην παράδοση της Ανατολής ο Λέων είναι σύμβολο της πνευματικής δύναμης και αλλά και της σοφίας στο Βουδισμό.
Αν στραφούμε στους αρχαιοελληνικούς μύθους ο σημαντικότερος που θα συναντήσουμε θα είναι ο μύθος του πρώτου άθλου του Ηρακλή, η μάχη με τον Λέων της Νεμέας. Σύμφωνα με τον μύθο ο Ηρακλής πολεμάει με τον Λέων στο λημέρι του, χωρίς όπλα, τα οποία αποδεικνύονται άχρηστα, και το σκοτώνει μόνο με τα γυμνά του χέρια σε μάχη σώμα με σώμα. Ο Ηρακλής καταφέρνει να γδάρει το δέρμα του Λέοντα με μια μικρή θεϊκή παρέμβαση και το χρησιμοποιεί σαν πανοπλία στην ολοκλήρωση των υπόλοιπων άθλων του. Μετά το θάνατό του ο Λέων της Νεμέας, που είναι παιδί του Δία και της Σελήνης (προφανής η λογική ακολουθία στο ζωδιακό όπου ο Λέων είναι το επόμενο ζώδιο από τον Καρκίνο, ο οποίος έχει για κυβερνήτη τη Σελήνη), τιμήθηκε για την ανδρεία του και έγινε ο αστερισμός του ζωδιακού.
Ο Λέων στο μύθο έπρεπε να θανατωθεί από τον Ηρακλή γιατί τρομοκρατούσε τους κατοίκους της περιοχής και κατασπάραζε τα κοπάδια τους. Ο Λέων λοιπόν παρομοιάζεται με το μαχόμενο θηρίο και συνδέεται τόσο με υγιείς όσο και με καταστροφικές και επιθετικές παρορμήσεις. Συν τοις άλλοις, κυριολεκτικά το λιοντάρι μπορεί να εξημερωθεί ως ένα σημείο και να ανταποκριθεί στην ανθρώπινη φροντίδα. Συμβολικά λοιπόν εκείνοι που έχουν ισχυρό Λέων στο χάρτη τους ίσως θα πρέπει να μάθουν να ελέγχουν της πύρινες παρορμήσεις τους ώστε να καταφέρουν το θαυμασμό των γύρω τους αλλά και να τους βοηθήσουν με την ενέργειά τους. Δεν πρέπει άλλωστε να λησμονηθεί ότι ο μύθος του ανθρώπου που μάχεται με ένα επικίνδυνο θηρίο (όπως είναι και ο Μύθος του Λέων της Νεμέας), ο οποίος εμφανίζεται σε όλους τους πολιτισμούς με κάποια μορφή, συμβολίζει τελικά την μάχη του αναπτυσσόμενου εγώ ενάντια στα ένστικτα και την παρόρμηση, τα οποία πρέπει να τιθασευτούν ώστε ο άνθρωπος ανεξαρτητοποιηθεί και να γίνει προσωπικότητα. Γι' αυτό το λόγο ο αυτοέλεγχος είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα που συνδέεται με την ενέργεια του ζωδίου, καθώς είναι ξένο προς ότι εκφράζει. Η φλόγα του Λέοντα καίει για να αναδειχθεί και να δημιουργήσει αγνοώντας την ύπαρξη ορίων, τα οποία όμως σαφέστατα υπάρχουν.
Τέλος, επιστρέφοντας στον συμβολισμό του Λέων με τον πατέρα, υπάρχουν αστρολόγοι και ψυχολόγοι που αναφέρουν πως αρκετοί Λέοντες βιώνουν μια απογοήτευση στην προσωπική σχέση με τον πατέρα τους. Τον αντιλαμβάνονται - και συχνά όντως είναι - «πληγωμένος», αδύναμος να επηρεάσει καταστάσεις ή να τις αλλάξει, πνευματικά ανεπαρκής για τα μέτρα τους και εντέλει αδυνατεί να τους προσφέρει μια εικόνα της ζωής όπως οι ίδιοι την αντιμετωπίζουν, δηλαδή σαν μια δημιουργική πορεία γεμάτη νοήματα και επικερδείς εμπειρίες σε όλα τα επίπεδα.
ΠΑΡΘΕΝΟΣ
Το ζώδιο του Παρθένου έχει συνδεθεί κυρίως με την θεά Άρτεμις, την παρθένο θεά του κυνηγιού από το δωδεκάθεο. Ήταν παιδί του Δία και της Λητούς και γεννήθηκε την έκτη μέρα του τοκετού (ας θυμηθούμε ότι το ζώδιο του Παρθένου κυβερνά τον 6ο οίκο του ζωδιακού και είναι το 6ο ζώδιο από την αρχή).
Σε ηλικία 3 χρονών η Λητώ ανέβασε την Άρτεμη στον Όλυμπο για να γνωρίσει τον πατέρα της και όταν ρωτήθηκε από εκείνον τι επιθυμεί, απάντησε πως επιθυμούσε την αιώνια αγνότητα, τόξο και βέλη, να δίνει φως, να έχει δύναμη και λογική, ευελιξία στην κίνηση και ορισμένα ακόμη πολύ συγκεκριμένα δώρα. Ο Δίας θαυμάζοντας την για την ευστροφία και την σοβαρότητά της, της προσέφερε εντέλει όσα ζήτησε και επιπρόσθετα την έχρισε προστάτιδα των πόλεων και των λιμανιών.
Μια βαθύτερη ανάλυση των αιτημάτων της Άρτεμις μας δείχνει αρκετά από τα χαρακτηριστικά του ζωδίου. Ενώ βρίσκεται μπροστά στον Δία και μπορεί να ζητήσει οτιδήποτε τελικά αναφέρει πολύ συγκεκριμένες επιθυμίες. Η σοβαρότητα, η λογική και η ευστροφία σε τόσο μικρή ηλικία συμβολίζουν την βαθιά αίσθηση των ορίων που ενυπάρχει στην Άρτεμη αλλά και σε πολλούς εκπροσώπους του ζωδίου. Με απλά λόγια η Άρτεμις έχει εκλογικεύσει την παρόρμηση και το ένστικτο που λογικά θα έπρεπε να κατακλύζουν ένα παιδί 3 χρονών. Αυτή ακριβώς η εκλογίκευση των ενστίκτων είναι από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά που απαντώνται συνήθως σε αρκετούς Παρθένους. Κέρδος τους είναι η λογική και η ευστροφία, αλλά δεν είναι κέρδος που δεν έχει τα μειονεκτήματά του.
Η αγνότητα της Άρτεμις συμβολίζει την άπιαστη, την σχεδόν ιδεαλιστική τελειότητα. Η θεά επιθυμεί να είναι τέλεια και αυτό φαίνεται με αρκετούς μύθους της. Σύμφωνα με έναν από αυτούς όταν κυνηγά για πρώτη φορά απαιτεί από τον εαυτό της την απόλυτη ευστοχία στο κυνήγι, την οποία και κατακτά μετά από 5 σαϊτιές. Όμως την τελειότητα δεν την απαιτεί μόνο από τον εαυτό της αλλά και από τις συντρόφους της. Συμβολικά η απαίτηση για τελειότητα είναι ακόμη μια σημαντική έκφανση της ενέργειας του ζωδίου αν και συχνά είναι πιθανόν μη προσεγγίσιμη.
Μια ακόμη προέκταση της αγνότητας της Άρτεμις είναι ότι την καθιστά αλώβητη και ανέγγιχτη. Δεν προκαλεί με την παρουσία της για να κερδίσει το θαυμασμό ή τον έρωτα, ούτε κάνει επίδειξη της δύναμής της. Λειτουργεί βαθιά σύμφωνα με τις αξίες της, γεγονός που τους παρέχει αυτάρκεια μεν αλλά ταυτόχρονα της προσδίδει μια αποστειρωμένη συναισθηματικά και σωματικά εικόνα ώστε να δείχνει πως αδιαφορεί για τις απολαύσεις. Μάλιστα το σύστημα αξιών της είναι τόσο αυστηρό που όποιος προσέβαλλε τις αξίες της γινόταν αντικείμενο της κριτικής της αλά και της αυστηρής της τιμωρίας. Ακόμη πιο αυστηρή ήταν με τα παραπτώματα των γυναικών που είχαν αφιερωθεί σε εκείνη και δεν διατηρούσαν την αγνότητά τους (όπως ο μύθος του Δία με την Καλλιστώ, την οποία η Άρτεμις τιμώρησε μετατρέποντάς την σε Άρκτο).
Είναι συνηθισμένο για τους εκπροσώπους του ζωδίου να έχουν ένα κατασταλαγμένο αξιακό σύστημα, ακριβώς όπως είχε και η θεά του μύθου. Με αυτό το σύστημα πορεύονται συχνά και δύσκολα το θέτουν υπό αίρεση. Από αυτό πηγάζει και η αυστηρότητα με την οποία κρίνουν τον εαυτό τους και που συχνά εξωτερικεύεται προς τους άλλους όπως ακριβώς στους μύθους που προαναφέρθηκαν. Πράγματι είναι πιθανό οι εκπρόσωποι του ζωδίου συχνά να είναι υπέρ του δέοντος αυστηροί με τα σφάλματα των άλλων.
Η εκλογίκευση των ενστίκτων έχει άμεσο αντίκτυπο και στην αντίληψη που ίσως να έχουν κάποιοι Παρθένοι με το σώμα και τις σωματικές απολαύσεις. Η τελειότητα που εκφράζει η ενέργεια του ζωδίου προεκτείνεται και στο σώμα τους και στη σεξουαλικότητά τους. Δεν είναι απίθανο η σεξουαλικότητα που θέλουν να αισθανθούν να αντιβαίνει το απόλυτο σύστημα αξιών που αναπτύσσουν. «Πόσο σεξουαλικός και ερωτικός επιτρέπεται να είμαι;» είναι μια ερώτηση που κάποιοι παρθένοι ίσως θέτουν στον εαυτό τους. Δεν πρέπει άλλωστε να ξεχνάμε πως ένα σύστημα αξιών είναι μια συστηματοποιημένη έκφραση των «θέλω» και των «πρέπει» και συνεπώς τα «θέλω» και τα «πρέπει» είναι αναπόσπαστο κομμάτι του είναι τους. Επίσης, σε κάποιες περιπτώσεις, ίσως η εικόνα του τέλειου σώματος και οι μοιραίες ατέλειες που εμφανίζονται σε αυτό παροδικά ή με το πέρασμα των χρόνων να έχει ξανά αντίκτυπο στο πόσο ερωτικοί θέλουν ή μπορούν να αισθανθούν.
Πιθανόν αυτό που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι περισσότεροι Παρθένοι να είναι αυτό ακριβώς το σύστημα αξιών που έχουν αφομοιώσει. Αν χαλαρώσουν ελαφρώς τις άμυνες τους ίσως ανακαλύψουν ότι η αντίληψη τους δεν είναι η αποκρυσταλλωμένη τελειότητα και με αυτό τον τρόπο να εξελίξουν την προσωπικότητά τους, να είναι λιγότεροι απαιτητικοί με τον εαυτό τους και να χαρούν στο έπακρο τη δημιουργικότητά τους σε κάθε της έκφανση.
stardome.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου